Kształtowanie prawidłowej postawy ciała

Postawa ciała jaką przyjmujemy na co dzień decyduje o stanie naszego kręgosłupa. Niestety w wielu przypadkach nie jest ona poprawna. Siedzimy tak jak nam jest wygodnie a nie tak jak jest zdrowo, stąd wady sylwetki. Niemniej jednak można je eliminować poprzez ćwiczenia na okrągłe plecy lub też gimnastykę korekcyjną na basenie. Możliwości jest sporo, zatem jeśli mamy problem z uporczywymi bólami pleców zastanówmy się nad korekcją wad postawy dla dorosłych. Jest więcej niż pewne, że przy takich dolegliwościach powinno się poszukiwać sposobów na skrzywienie kręgosłupa, ono właśnie objawia się bólem.

Boli najczęściej w odcinku lędźwiowym a przy bocznych skrzywieniach nie można przez dłuższy czas siedzieć przed komputerem czy w ławce szkolnej, bo to powoduje znaczny dyskomfort. Najbardziej narażone na występowanie wad postawy ciała są dzieci i młodzież szkolna, jak też osoby dorosłe pracujące cały czas siedząc. W takiej sytuacji najlepszym wyjściem jest oddawać się domowym ćwiczeniom korekcyjnym. Dzięki nim rozruszamy zastany kręgosłup, zaciskające się przy siedzeniu kręgi rozluźnią się wracając na swoje miejsce. Ponadto staramy się poprawiać wadliwe ustawienie kręgosłupa wzmacniając mięśnie podtrzymujące go. Nie musi to być karkołomna aktywność fizyczna, powodująca zakwasy, może trwać zaledwie 10-15 minut, ale jeśli jest systematyczna daje naprawdę zaskakujące efekty.

Ciekawie i przyjemnie można kształtować postawę ciała wykonując ćwiczenia korygujące z przyborami. Szczególnie dzieciom przyda się ciekawy trening na poprawę postawy ciała. Jeśli takie są wymagane najlepiej zachęcać dzieciaki do ćwiczeń poprzez gry i zabawy korekcyjne. Łatwiej dzięki temu będzie zachęcić maluchy by bawiąc się prostowały swój kręgosłupek.

Każdemu może być potrzebna gimnastyka korekcyjna. Często nie zdajemy sobie sprawy, że wady postawy to także nasz udział. Nie od razu wiele dolegliwości daje znać o sobie, dlatego zamiast udawać, że nie ma problemu, stosować leki przeciwbólowe, lepiej od razu zacząć dbać o prawidłową postawę sylwetki. Ćwiczenia na łopatki, gimnastyka piersiowego odcinka kręgosłupa, poprawa kondycji przeciążonych mięśni przykręgosłupowych to klucz do lepszego samopoczucia a nawet poprawy jakości życia. Wady postawy potrafią dawać się we znaki, więc zamiast cierpieć, lepiej gimnastykować się wykonując ćwiczenia na drabinkach lub ławeczkach kilka raz w tygodniu.